「礼拝:私たちの存在の核心」Worship: The Core of Our Existence



私たちはここ数年間毎月一回、「ハーベストセミナー」を開催してきました。
素晴らしい賛美の時間の後、収穫の準備のために、弟子育成や御霊の賜物などに関連する分科会/ワークショップを行ってきました。

しかし、今年4月に、突然預言の言葉を受け、「私の燭台をどこに置きましょうか?」と主に尋ねられました。

私達はまだその意味と解釈を続けて祈っていますが、まずいただいた印象は、 「最初の愛に返る」(黙示録2:4)、単に賛美すること:神様が私たちを楽しみ、私たちが神様を楽しむという単純な目的に戻るということです。
それを受けて、9月から私たちは分科会や説教などを保留して、ひたすらイエス様のために時間を費やそう、という目的で、毎週集まり、賛美ばかりしています。
人の話しは本当に控えめにして、皆がただ、歌い、宣言し、踊って、神様を楽しんでいます。

今朝、私たちのハーベストセミナー、また「主の臨在をもてなす」集会の経緯を全く知らない友人から、このような励ましのメールが届きました。
「昨日の夜、夢の中にあなたがた二人が出てきました:
あなたの教会の集まりの中で、話しをやめて、賛美の時だけを持つようになりました。
そして、集まりの中で、あなたは座って、神様の水(命の水でしょうね)のために祈りました。
祈っている間に、足元を見たら、水たまりがありました。」
友人を通して与えられたこの預言的な夢を通して、私たちは、大変励まされました。また、私も皆さんを励ましたいと思います。

正直に言うと、これらの集まりを外側から見ると、ただ長い賛美集会のように見えるでしょう。(実際、賛美だけでは、参加者は退屈してしまうのではないか?と心配したこともあります。)
しかし、それでもひたすら「主の臨在をもてなす」べきだと感じました。
2ヶ月こういう集まりをして、
「こういう集会でいいのか?」
「もっと教えや説教をしたほうがいいじゃないのか?」
「賛美だけでいいのか?」
と少し考えていたのも正直なところです。

しかし、今日の預言の夢を通して、その答えがはっきり聞こえました:「賛美だけで十分です!」
(もちろん、ほかの集まりの中で、聖書の教え、学びや分かち合うことも大事ですね。)
神様を楽しむこと、神様が私たちを楽しむこと、これこそ私たちの存在の目的ですね。

もちろん、一人で賛美して、主の御臨在を楽しむこともできます。私たちは、キリストを通して、不思議に神様と結びつけられています。
「私の愛する方は私のもの。私はあの方のもの。」雅歌 2:16
しかし、兄弟姉妹として、一つの家族として集まり、賛美すると、不思議な神様の御臨在も与えられます。
「あなたは… 賛美を住まいとしておられます。」詩篇 22:3
一致を持って集まる時に、特別の神様のご臨在、聖霊様の表れがあります。
兄弟姉妹たちが一致すると、主が特別の祝福を命じられると詩篇133篇に書いてあります。
マタイ5:23−24節には、私たちが礼拝するとき、兄弟姉妹との不一致を先に整理しなければならないと書いてあります。

礼拝は、私たちの存在の核心であり、私たちの共同体の中核であるべきです。

個人的には、積極的に神様を礼拝しなければ、我々は、他のもの、正当でないものを、神様の代わりに、崇拝するようになってしまいます。
私たちの存在の目的から外れてしまいます。これこそ、「罪」の本来の意味です:的外れ、本当の目的から逸脱します。

神様の家族も、本当の目的:一致して愛の 絆の中、一緒に神様を礼拝し、神様の臨在をもてなすことを、一番の目的にしなければ、やっぱり、本来の「教会の目的」から逸脱してしまいます。

愛の絆の中で一致して集まり、心、手、目も、そして全身で、神様を賛美する器として自分を捧げましょう。

「主の臨在をもてなす」関西の集まり
また、金曜日の夜、関西在住の時間のある方、ぜひ一緒に主の臨在を楽しみましょう。
毎週、金曜日7時〜10時、西宮市
場所が変わりますので、スケジュールをご覧ください。

東京の集まり
関東の方、毎週火曜日、YWAM主催のリビングルーム集会にぜひ参加してみてください。
YWAM 主催、東京のリビングルーム集会、毎週火曜日7時〜9時、本郷三丁目駅より徒歩8分、ICA教会2F



“Worship: The Core of our Existence” 

As most of you probably already know,  we have been holding a “Harvest Seminar”  for the last 3-4 years once a month on a Friday. It has been a great time of worship and then breaking up into smaller workshops to look at different skills related to discipleship or gifts of the Spirit etc.

However, in April we received a prophetic word, out of the blue, saying “Where shall I put my lamp-stand?”
We are still praying into the meaning of that but one thing that was impressed on us was the single-minded-ness of the “first-love” (Revelation 2:4), “the secret place” — just enjoying God as He enjoys us in abandoned worship etc.
So, from September we put all the workshop (teaching/talking) on hold, and decided that these would be just a worship night to “waste a night on Jesus!” — talking has really been at a minimum; just singing, declaring, soaking, dancing, and enjoying God as He enjoys us.

This morning, a friend who doesn’t know anything in particular about our Harvest Seminar or recent meetings emailed us this encouragement:
“I had a dream about you two last night: You had decided in your group meetings that there wouldn’t be any more talking, only singing praises.
So in one of your singing-gathering times, you were sitting together and praying together for God’s water (of life, I presume!).
You both looked down and there was a pool of water in front of you, at your feet!”
As you can imagine, this prophetic dream given to our friend has been of great encouragement to us, and I would like to encourage you too!

To be honest, from the outside these gatherings just look like long worship times — (and I’m sure some people are getting bored!)
But we really felt that we are to just “host His presence”. After doing it now for 2 months we do tend to wonder, “Is this what we’re supposed to be doing? Should we be doing more teaching etc.? Is it really enough to just worship and enjoy His presence!?”

And the resounding answer that we feel God saying is “YES! It is more than enough!” (Of course teaching and sharing together are a big part of other gatherings!)
Enjoying God and allowing God to enjoy us is what our existence is all about.

Of course, we get to do this by ourselves. You are unified with God, through Jesus Christ. You are his, and he is yours! (Song of Songs 2:16, 6:3)

But there is also a mystery of God dwelling in the praises of His people: (Ps 22:2)
God wants to come and dwell with us in a special way when we gather together to worship Him.
He delights in our unity (Ps 133), and he “commands” a blessing when we are unified with one another as we worship.
He commands that when we worship we come with a pure heart, without disunity with our brothers and sisters in Christ (Matt 5:23-24)

Worship is at the very core of our being, and at the very core of our community.

Personally, to not actively engage God in worship means we will look for other places, other ways to worship him that are not legitimate.
We will deviate from our real purpose — which is the true meaning of “sin” — to miss the target of our purpose.

To not actively engage in God in worship and unity as the family of God means we will deviate from our true purpose, and compromise the true role of being the “Church of Jesus Christ” on the earth.

Let us draw together in unity, and lift our hearts, hands, eyes and whole being to God as a fragrant offering of praise and adoration!

“Hosting His Presence” Kansai weekly meetings
Every Friday 7pm to 10pm, Nishinomiya city
[Details & map here]

YWAM Tokyo - Living Room meetings
Every Tuesday 7pm to 9pm, Hongo San-Chome station, ICA Church